W wtorek 29 sierpnia 2023 mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach procesu tworzenia gier na współczesnych rozwiązaniach technologicznych. Wykorzystanie silnika Unreal Engine 5.2 i możliwość tworzenie kompletnych scenerii wraz logiką działania gry było podstawą warsztatów, przy znaczącej pomocy twórców gry Dungeons of the Amber Griffin Tomasza Rożyńskiego czy Michała Meyer. Szkolenie przebiegało wg ustalonego harmonogramu – poszczególnych etapów – technologii koniecznych w procesie rozwoju gry.
Jak np.:
– Planowanie mechaniki gry,
– Tworzenia treści fabularnych na potrzeby gry,
– Tworzenie kodu za pomocą Visual-scriptu,
– Operowania oświetleniem i kamerą, projektowania UI,
– Praca nad tekstem i tłumaczeniami(lokalizacją) rozgrywki.
Cechą charakterystyczną tego tytułu(Dungeons of the Amber Griffin) jest głębokie osadzenie fabuły gry na motywach/postaciach oraz terenach kaszubskich. Za warstwę nazewnictwa postaci odpowiada nasz wieloletni współpracownik Roman Drzeżdżon, który również konsultuje legendę fabuły. Wsród tego grona twórców gry należy wymienić również Paulina Węsierską, która to tłumaczy wiele tekstów w rozgrywce na język kaszubski. Dzień wcześniej odbyły się BETA TESTY całego tytułu. Zresztą bardzo wyczerpujące i owocne dla całego teamu FrozenGEM STUDIO(c)
Galerię przebiegu całego panelu warsztatów JantarGAMEDEV 2023 przedstawiamy poniżej.
– Podstawy Visual scriptu. Tworzenie podstawowych mechanik i zależności w grze. – prowadzi Michał Mejer.
Trwają warsztaty tworzenia gier komputerowych, które odbywają się dziś w Książnicy prof. G. Labudy
– Prototypowanie ekranów 2d z uzględnieniem planowanych treści i grafik w grze. – Tomasz Rożyński
Tworzenie wątku fabularnego, świata geograficznego oraz narracji w grze. – Roman Drzeżdżon
Warsztaty tłumaczeniowe z lokalizacji gier właśnie zakończyła Adriana Wacewicz-Chorosz. Wiôldżé Bóg zapłac!